Dolczii

Jak to jest studiować na UMB? Co i jak?

21 posts in this topic

Chciałabym dowiedzieć się co nie co o studiowaniu na UMB. Najlepiej o Każdym kierunku, dlaczego wybraliście UMB itp. Wasze rady dla pierwszoroczniaków :)

0

Więc tak... studiuję na kierunku lekarskim, pierwszy rok. UMB wybrałam, bo mieszkam tu od urodzenia i średnio mogłam sobie pozwolić na wyjazd do innego miasta na studia. Ale jakoś nie ubolewałam z tego powodu, WUMy czy inne CMUJe nigdy mi się po nocach nie śniły. Poza tym słyszałam pozytywne opinie o tej uczelni, więc czegóż chcieć więcej mając ją pod nosem ;).

Na roku większość stanowią osoby spoza miasta i okolic, dla wielu z nich UMB nie było nr 1 na liście preferencji, ale nie słyszałam jak dotąd żeby ktoś narzekał, że trafiło mu się ów zesłanie na wschód. Są też oczywiście i takie, które od początku chciały tu trafić.

Uczelnia na ten moment zdaje się być naprawdę przyjazna. Jasne, zdarzają się asystenci, którzy lubią trochę pomęczyć, pogadać kultowe teksty w stylu "Jak pana z podstawówki wypuścili?!", ale to jednostki, większość jest naprawdę w porządku. Na pierwszym roku mamy co prawda aż trzy duże przedmioty - anatomię, histologię i biochemię, uczyć się trzeba, ale tragedii nie ma - niektórzy imprezują co weekend i dobrze sobie radzą. Zakład Anatomii to stosunkowo prostudenckie miejsce, atmosfera na ćwiczeniach jest luźna, asystenci fajni, nie trzeba ryć i cytować Bochenka na zawołanie. Na każdych zajęciach są kartkówki, które można zaliczać, bądź nie, ocena jest generalnie dla ciebie. Biochemia niektórym daje w kość, ale ma proste zasady - uczysz się określonych rozdziałów z Bańkowskiego, pytania opisowe - umiesz - zaliczasz. Histologia - zależy na jaką asystentkę się trafi, ja akurat trafiłam na świetną kobietę i bezproblemowo udało się przez to przejść.