O czym może być praca z biologii?
Napisano 19 kwiecień 2011 - 18:11
Muszę na wrzesień/październik tego roku zrobić pracę z biologii. Jestem w liceum, w klasie z rozszerzoną biologią, więc tym bardziej musi to być coś ciekawego i ambitniejszego. Mogłabym ostatecznie chyba zrobić referat na 20 stron formatu A4 na jakiś temat, ale mi się marzy coś ciekawego i fajnego. Na przykład robienie doświadczeń, sporządzanie z nich notatek. Na przykład koleżanka zbierała zioła lecznicze i opisywała je. Na biologii nie znam się za bardzo, bardziej wolę chemię, gdyby więc dało się połączyć w tej pracy biologię z chemią, byłoby jeszcze ciekawiej. Wrzesień to jeszcze sporo czasu, ale większość tego czasu to wakacje, a ja nie chcę ich marnować na wymyślanie, bo najgorzej, kiedy nie ma się pomysłu, mając pomysł, mogłabym robić coś i w czasie wakacji. Tylko, że żadne pomysły mi do głowy nie przychodzą.
Czy moglibyście zatem coś ciekawego mi zaproponować, co mogłabym zrobić?
Napisano 19 kwiecień 2011 - 18:59
Użytkownik nutka dnia 19 kwiecień 2011 - 18:11 napisał
a powiedz mi, czy masz dostęp do jakiegos sprzętu chemicznego?
Przyszło mi do głowy, że moglabyś np. wyizolować kilka prostych związków chemicznych z materiału roślinnego a potem cos więcej o tych związkach napisać, np. o roli tych związków w organizmach żywych. Np. wyizolujesz z soku cytryn kwas cytrynowy i napiszesz o jego znaczeniu w organizmach, koniecznie pisząc o cyklu Crebsa. Albo wyizolujesz ten kwas cytrynowy i przeprowadzisz na nim jakąs reakcję chemiczną. Mogę pomóc w wyborze kilku takich związków do wyizolowania i podac przepisy (umieszcze je w Portalu, kilka takich izolacji juz tam zresztą opisałam).
Drugi pomysł, to może byc synteza rózniastych estrów - charakteryzują sie one specyficznymi zapachami i możesz napisac o zastosowaniu tych estrów w jakichs dziedzinach.