23 posts in this topic

np. biologia, biotechnologia, biochemia, medycyna (później specjalizacja z genetyki medycznej). nie słyszałem aby jakaś uczelnia w Polsce miała genetykę jako kierunek studiów.

0

Kierunek genetyka znajdziesz na studiach stacjonarnych II stopnia. Oferuje je Uniwersytet Łódzki. Gdzie indziej już chyba nie znajdziesz tego kierunku.

0

Genetyka I stopia jest Łódzkim Uniwersytecie :)

http://www.biol.uni.lodz.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1023&Itemid=210

znalazłem tylko genetykę jako studia drugiego stopnia a nie pierwszego. Wygląda na to, że na studia licencjackie trzeba wybrać biologię ogólna (bądź jakiś kierunek pokrewny; mikrobiologia, biotechnologia) i dopiero na magisterskich można wybrać genetykę.

0

Temat niby od dawna martwy, ale być może ktoś tu trafi poszukując informacji... Kierunek studiów I stopnia związany z genetyką powstał w tym roku na Uniwersytecie Wrocławskim - wiem, bo jestem dumną studentką tegoż :) Pełna nazwa kierunku brzmi "Genetyka i biologia eksperymentalna", W razie, gdyby ktoś miał jakiekolwiek pytania, jestem do dyspozycji :)

0

Ja mam :) Jakie widzisz plusy i minusy w stosunku do studiowania bardziej ogólnego kierunku jak np. biologia, w ramach którego dopiero się człowiek może wyspecjalizować na genetykę?

0

Ja widzę plusy co do studiowania bardziej ogólnego kierunku - szersza wiedza z zakresu biologii. Nie wiem jak wygląda program zajęć na studiach z genetyki, ale na biologii pozna się różne dziedziny zoologii, botaniki, medycyny itp. A na II stopniu i tak można wybrać biologię molekularną, biotechnologię, biologię eksperymentalną itp. i studiować jak genetykę, także osobiście sądzę, że lepiej jest wybrać na I stopień biologię, a na II się specjalizować. Bo specjalizując się od I stopnia studiów zwyczajnie ktoś taki, o ile sam się nie uczy, nie interesuje, nie czyta podręczników, będzie miał mało wiedzy, na zasadzie ''aż wstyd przyznać, że jestem  genetykiem, a tego nie wiem''. 

0