• Ogłoszenia

    • rafcio

      Nowa Wersja Forum   28.07.2016

      Widzisz problemy skontaktuj się z Nami: redakcja@biomist.pl

Warunki użytkowania

Na forach panuje kilka zasad, za nieprzestrzeganie większości grozi ban! We wstępie podkreślę te, których nieprzestrzeganie nie jest karane bezwzględnym banem, jednak to nie znaczy, że nie trzeba ich przestrzegać - pewnych rzeczy wymaga po prostu kultura! ZASADY LEKKIE 1) Tradycyjnie wszyscy użytkownicy bez względu na wiek powinni zwracać się do siebie „na Ty”, gdyż jesteśmy internetową społecznością, a tutaj wszyscy są równi! 2) Zwracanie się do kogoś na „Pan/Pani” będzie odbierane jako chęć ośmieszenia danego użytkownika (oczywiście w pewnych sytuacjach takie zwroty są dozwolone). REGULAMIN TWARDY! (PRZECZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM!) 1. OGÓLNE USTALENIA 1.1. Jeżeli nowy uczestnik forum od pierwszych swoich postów wykazuje, że nie przeczytał regulaminu, przeczytał go niedokładnie lub bez zrozumienia, bądź zrozumiał, a mimo to nie stosuje się do niego, będzie miał natychmiast (bez ostrzeżenia) zablokowaną możliwość pisania na forum. 1.2. Regulamin dotyczy wszystkich użytkowników forum, bez względu na piastowaną przez nich funkcję, tzn. do przestrzegania regulaminu forum są zobowiązani zarówno zwykli użytkownicy, jak i moderatorzy i administratorzy. 1.3. Wszystkich i bez wyjątku obowiązuje etykieta, kultura osobista oraz odpowiedzialność za własne słowa i czyny. Wypowiedzi powinny być dostosowane do regulaminu forum, tak, aby uniknąć nieporozumień oraz sprzeczności z regulaminem! 1.4. Zabrania się publikowania treści niezgodnych z prawem oraz ogólnie uznanych za obraźliwe bądź niestosowne. Użytkownik publikujący takie treści będzie natychmiast usuwany i jest jedyną osobą odpowiedzialną za swoje czyny, tym samym administratorzy i moderatorzy nie odpowiadają za treści publikowane przez użytkowników! 1.5 Wyrażam zgodę na otrzymywanie na adres e-mail wiadomości, materiałów reklamowych oraz informacji handlowych wysyłanych przez Administratora w imieniu własnym lub na zlecenie innych Osób. 2.KULTURA MUSI BYĆ! 2.1. Na forum obowiązuje kultura wypowiedzi. Staraj się pisać poprawną polszczyzną, stosując polskie znaki itd. Stosuj się do zasad polskiej ortografii! Jeśli masz kłopoty z poprawną pisownią, stosuj przeglądarkę z funkcją słownika (np. Mozilla Firefox) 2.2. Staraj się także ograniczyć wulgaryzmy – jednak choć nie są one całkowicie zakazane, nadużywanie ich będzie karane ostrzeżeniem i zostaniesz wyznaczony do obserwacji przez moderatora. 2.3. Pamiętaj, że po drugiej stronie monitora siedzi człowiek – szanuj go, nawet jeśli się z nim nie zgadzasz. Staraj się kulturalnie wyrażać swoją opinię, nie wszczynaj awantur, nie obrażaj innych użytkowników, nie zaostrzaj konfliktu. 3. NOWE WĄTKI, POSTY I INSZE 3.1. Tematy umieszczaj w odpowiednich działach. Jeśli Twój wątek nie pasuje do żadnego działu, stwórz go w sekcji Forum ogólne. 3.2. Nim założysz nowy wątek skorzystaj z funkcji „szukaj”. Staraj się nie dublować tematów już istniejących na forum. 3.3. Zanim wznowisz wątek, który został już wcześniej zamknięty, spytaj o zdanie moderatora lub administratora, gdyż wątek został zamknięty z ważnych przyczyn i tylko administrator lub moderator po konsultacji z nim może zezwolić na wznowienie wątku. W przypadku wznowienia zamkniętych wątków bez zgody moda/admina zostanie on usunięty bez ostrzeżenia! W przypadku recydywy użytkownik dostanie ostrzeżenie, w skrajnych przypadkach bana czasowego lub stałego! 3.4. Staraj się trzymać wątku oraz choć trochę pomyśl nad tym, co chcesz napisać. 3.5. Daruj sobie wypowiedzi w stylu „myślę tak samo” albo „zgadzam się z przedmówcą” oraz inne bzdury, które nic nie wnoszą do tematu. Nagminne zachowanie się w ten sposób może zostać ukarane ostrzeżeniem i nadzorem przez moderatora. 3.6. Jeśli chcesz komuś zwrócić uwagę, coś sprostować, albo po prostu pogadać z danym użytkownikiem, użyj do tego celu PW (prywatnej wiadomości). 3.7. Staraj się nie nadużywać cytatów –cytuj tylko to, do czego się odnosisz. Nie cytuj wiadomości znajdującej się bezpośrednio nad Twoją. 3.8. Staraj się nie używać kolorów. Nie wolno jest używać koloru czerwonego który jest zarezerwowany tylko dla administratorów oraz zielonego który jest zarezerwowany dla modów. 4. ZABRANIA SIĘ 4.1. Zabrania się spamowania, nachalnych reklam własnego forum/portalu oraz wszelkiej podobnej działalności (ostateczna ocena czym jest „nachalność” oraz „wszelka podobna działalność” należy do adminów/modów). TAKIE ZACHOWANIE BĘDZIE KARANE BANEM!!! 4.2. Zabrania się nadmiernego offtopowania oraz wszelkiej podobnej trollerki (patrz pkt. 12). Posty nie na temat będą usuwane, a ich autorzy stosownie karani. Dla recydywistów przewidujemy specjalne atrakcje w postaci BANA! 4.3. Zabrania się umieszczania w postach oraz sygnaturach linków do wszelkiej maści gier i innego syfu zaśmiecającego forum. 4.4. Staraj się, by Twoja sygnatura nie raziła innych użytkowników forum, czy to treścią, czy zjadliwą kolorystyką (ostateczną ocenę – zarówno „rażących treści”, jak i „zjadliwej kolorystyki” ma admin/mod). 4.5. Sygnatury, które nie spełniają wyżej wymienionych punktów będą moderowane. 5. WINA I KARA 5.1. Za odstępstwa od regulaminu użytkownik otrzymać może ostrzeżenie. W razie pyskówki z adminem/modem czeka go twórczo BAN! 5.2. Jeśli nie wiesz, za co dostałeś warna, spytaj o to admina/moda, który Ci go udzielił. 5.3. Za rażące odstępstwa od regulaminu, trolling, recydywę i brak rokowania na poprawę użytkownik może zostać zbanowany (czasowo bądź permanentnie – to już zależy od ciężaru win i zdrowego rozsądku admina/moda). 5.4. Gdy administrator zostanie powiadomiony o przewinieniu, które jest rażące, ma prawo zdecydować o banie bez możliwości odwołania! 5.5. Jeśli uważasz, że zostałeś skrzywdzony przez moderatora, możesz odwołać się do administratora – w tym celu skorzystaj z funkcji PW (prywatna wiadomość). Każda tego typu sprawa zostanie przeanalizowana i zbadana odrębnie. Decyzje o ukaraniu moderatora mogą podjąć tylko i wyłącznie wszyscy administratorzy, metodą demokracji, czyli większością głosów. W przypadku rozpatrzenia takiego wniosku na korzyść moderatora użytkownik nie ma prawa odwołania się, nachalność jest karana zawieszeniem, lub banem czasowym! 5.6. Od decyzji admina nie ma odwołania – pogódź się z nią i nie pogarszaj swojej sytuacji. Ban od admina jest nakładany na osobę nie na konto, dlatego nowe konta założone przez zbanowanego użytkownika będą usuwane! 5.7. Po otrzymaniu bana osoba ma 3 dni na logiczne wyjaśnienie sytuacji w przypadku gdy zaszło jakieś nieporozumienie. Po tym czasie ban jest ostateczny i nie podlega dyskusji ani tym bardziej negocjacji ze strony innych użytkowników. 5.8. Osoba, która po raz trzeci złamie regulamin jest traktowana jako recydywista/ka i zostaje wyrzucona z Forum (blokada adresu IP). 5.9. Alternatywą bana (lżejszą wersją) jest forma nadzoru nad daną osobą, polegająca na potrzebie zatwierdzania wszystkich jej postów przez moderatora. 6. INFORMACJE DOTYCZĄCE UPRAWNIEŃ ADMINISTRATORÓW 6.1. Administrator główny ma prawo zmienić regulamin po zatwierdzeniu go przez pozostałych administratorów. 6.2. Administratorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za zamieszczane posty na forum. 6.3. Administrator ma prawo usunąć daną osobę z Forum bez podania przyczyny. 6.4 Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu bez wcześniejszego poinformowania o tym użytkowników. 7. NAGRODY Za wiedzę, dzielenie się nią ze społecznością Portalu i Forum, pomoc innym użytkownikom Potralu i Forum oraz za szczególny wkład w rozwój portalu Biomist.pl oraz Forum dyskusyjnego tego Portalu przewidziane są następujące wyróżnienia, przyznawane przez administratorów: 7.1. Gwiazdki widoczne przy nazwie użytkownika; 7.2. Awans do kolejnej rangi; 7.3. Przyznanie specjalnej funkcji na Portalu lub Forum dyskusyjnym, np. funkcji moderatora działu. 7.4. Ponadto, w podziękowaniu konkretnemu użytkownikowi za udzieloną pomoc, można skorzystać z opcji "reputacja czyli +". Polityka prywatności Użytkownicy, zarejestrowani na portalu, wyrażają zgodę na przesyłanie komunikatów, za pomocą emaili. Za skutecznie doręczoną uważa się wiadomość wysłaną. Jakie dane o Tobie zbieramy? Dane zbierane podczas rejestracji Abyś mógł skorzystać z niektórych funkcji naszego systemu będziesz musiał sie zarejestrować. Podczas rejestracji zapytamy Cię o Twój adres email oraz hasło jakiego będziesz używał na naszej witrynie. Dane zbierane automatycznie Podczas Twojej wizyty na naszej stronie internetowej, automatycznie zbierane są dane dotyczące Twojej wizyty, np. Twój adres IP, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego, itp. Dane zbierane podczas rejestracji będą wykorzystane wyłącznie do umożliwienia Tobie zalogowania się do naszego systemu. Rejestracja jest obowiązkowa na naszym forum, jeżeli chcesz wziąść udział w dyskusji. Dane zbierane w trakcie korespondencji pomiędzy Tobą, a naszym serwisem będą wykorzystane wyłącznie w celu odpowiedzi na Twoje zapytanie. W przypadku naruszenia Regulaminu naszego serwisu, naruszenia prawa, lub gdy będą wymagały tego przepisy prawa, możemy udostępnić Twoje dane organom wymiaru sprawiedliwości. Wykorzystanie ciasteczek ("cookies") Nasza strona internetowa może wykorzystywać ciasteczka, które służą identyfikacji Twojej przeglądarki podczas korzystania z naszej strony, abyśmy wiedzieli jaką stronę Ci wyświetlić. Ciasteczka nie zawierają żadnych danych osobowych. Zastrzegamy sobie prawo zmiany powyższej polityki prywatności poprzez opublikowanie nowej polityki prywatności na tej stronie.