• Ogłoszenia

    • rafcio

      Nowa Wersja Forum   28.07.2016

      Widzisz problemy skontaktuj się z Nami: redakcja@biomist.pl

Cassiopea

Użytkownicy
  • Zawartość

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Licznik lajków.

O Cassiopea

  • Urodziny

Kontakt

  • GG
    3871276

Informacje profilowe

  • Kto
    Studentka
  • Płeć
    Kobieta

Lokalizacja

  • Lokalizacja
    Wrocław

Ostatnie wizyty

1 261 wyświetleń profilu
  1. Cześć, Poszukuję artykułu metodologicznego (opis doświadczenia + wyniki) w języku polskim (ale z tym to raczej kiepsko cokolwiek dorwać...) lub angielskim w celu przygotowania z niego seminarki na zajęcia Tematyka: ogólno pojęte białka - funkcjonowanie, budowa - cokolwiek, co byłoby związane z białkami i byłoby artykułem metodologicznym. Spędziłam długie godziny na poszukiwaniach w ncbi, google scholar i innych, ale niestety wszystkie znalezione przeze mnie pozycje były za ciężkie. Ktoś poratuje, pokieruje, jakie czasopisma brać pod uwagę? Dodam, że wszystkie wysoko punktowane (IF) Nature, Science etc znam, aczkolwiek zasłyszałam od prowadzącego, że lepiej nie porywać się z motyką na słońce - terminologia ponoć jest dość ciężka jak dla marnego studenta przed licencjatem...
  2. Hej Tytułem wstępu: udało mi się załapać praktyki w labie, tak o po prostu, żeby nabrać wprawy. Dodam, że jestem po pierwszym roku i dopiero stawiam pierwsze kroki, toteż pytanie, które mam zamiar zadać może być idiotyczne z pktu widzenia osób, które już w tym siedzą hoho i jeszcze dłużej Otóż... Jak w temacie. Dziś pokazano mi, jak powinno się prawidłowo autoklawować pożywkę w butelce, niestety jednak była to już któraś z kolei godzina spędzona w labie i pomimo, że obiecywam sobie wszystko, czego się dowiedziałam pilnie zanotować wracając 15 minut później autobusem, doznałam amnezji - pamiętałam jedynie to, że jak coś schrzanię, to wysadzę autoklaw w powietrze i to, że przed włożeniem do środka butelki należy poluzować zakrętkę, coby różnica ciśnień nam jej nie rozsadziła. Dodatkowo tego typu niuanse, wiem że istotne było: - ile lać wody? - całość trwa 15 minut, ile przed zakończeniem poluzować zawór? - co należy zrobić, jak ciśnienie dojdzie do wartości docelowej (tj "niebieska strzałka spotka się z czerwoną, czyli zacznie się proces sterylizacji) A, wiem jeszcze że do środka leję wodę destylowaną, ale to akurat całkiem logiczne... Tak, wiem, mogę się spytać ludzi wokół, ale już i tak wystarczająco często zawracam im głowę - jak już, chciałabym rozwiać konkretną wątpliwość, a nie prosić po raz kolejny o pokazanie całej procedury. Do meritum - jakby ktoś mógłby, "łopatologicznie" napisać w punkcikach krok po kroku, co należy robić, byłabym wdzięczna Szukałam po internecie instrukcji, procedur, ale póki co bezowocnie - tak więc jeżeli nawet nikomu nie chce się skrobnąć tych kilku słów, byłabym bardzo wdzięczna, gdyby chociaż zarzucił jakimś przydatnym linkiem. Właaaśnie! Podczas poszukiwań dowiedziałam się, że w labie mamy coś podobnego do tego: CertoClav-EL 12 l/18 l
  3. Przechodząc od razu do meritum: muszę zaprojektować "na sucho" reakcję PCR, która pozwoliłaby mi na wykrycie mutacji, która skutkuje wystąpieniem choroby - najlepiej, aby była to niewielka delecja lub insercja. Muszę uwzględnić w projekcie wszystko - od informacji o genie, poprzez planowanie starterów i parametrów reakcji, na końcowym doborze wszelakich odczynników kończąc. Zacznijmy od tego, że przekopałam miliardy chorób, napotkawszy problemy maści przeróżnej: delecje/insercje były zbyt wielkie, lub nie dało się znaleźć odpowiedniej sekwencji w bazie NCBI. W związku z tym, zanim poczynię więcej błędów, mam kilka pytań: -na której sekwencji mogę przeprowadzić PCR - DNA, mRNA, fragm. cds DNA, zakładając, że mutacja występuje w egzonie? Co więcej, po długich i żmudnych poszukiwaniach zdawałoby się, że odnalazłam odpowiednią chorobę - choroba tay-sachsa. Przekopuję więc NCBI i OMIM w poszukiwaniu informacji o niej. Na pierwszy ogień OMIM: Locus: 15q23 Bosko! Teraz przeszukuję bazę NCBI w poszukiwaniu sekwencji, na której mogę popracować. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/nuccore/NM_000520.4 /organism="Homo sapiens" /mol_type="genomic DNA" /db_xref="taxon:9606" /chromosome="15" /map="15q24.1" gene 1382..2006 Niespodzianka! Locus 15q24.1. I tu (po raz kolejny) cały mój plan poszedł się kochać. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć, dlaczego wyszukując w bazie NCBI po: Nazwie genu lub nazwie choroby, w żaden sposó nie mogę uzyskać sekwencji DNA nadającej się do zaplanowania starterów dla mutacji w egzonie 11? Dodam, że sekwencję również muszę załączyć do projektu. Jeśli chodzi o planowanie starterów, to jest mój najmniejszy problem - znam zasady, którymi muszę się kierować i udało mi się posiąść niezbędną teorię - w podanej sekwencji, "na sucho" jestem w stanie je zaplanować, posiadając wskazane białko, w którym nastąpiła Wykonując ćwiczenia ze starterów, zawsze miałam podane białko i gotowy fragment w sekwencji białkowej i nukleotydowej, podane białko, w którym wystąpiła mutacja - posiadając takie informacje, jestem w stanie sobie poradzić. Tylko jak mogłabym je uzyskać na podstawie informacji znalezionych w NCBI? Wybaczcie mi te, zdawałoby się, głupie pytania, ale przy jednoczesnym głodzie wiedzy i fascynacją samym projektem (no, i goniącym mnie terminem oddania zadania ) jestem kompletnie bezradna, tonę w morzu książek i nie mam pojęcia, za co się łapać i od czego zacząć. Będę wdzięczna za pomoc i naprowadzenie mnie na odpowiedni tok myślenia. Prosżę o wyrozumiałość, póki co jestem biednym, żebraczym studentem pierwszego roku, rzuconym na pożarcie PCR-owi...
  4. Temat niby od dawna martwy, ale być może ktoś tu trafi poszukując informacji... Kierunek studiów I stopnia związany z genetyką powstał w tym roku na Uniwersytecie Wrocławskim - wiem, bo jestem dumną studentką tegoż Pełna nazwa kierunku brzmi "Genetyka i biologia eksperymentalna", W razie, gdyby ktoś miał jakiekolwiek pytania, jestem do dyspozycji