• Ogłoszenia

    • rafcio

      Nowa Wersja Forum   28.07.2016

      Widzisz problemy skontaktuj się z Nami: redakcja@biomist.pl

HGH

Użytkownicy
  • Zawartość

    62
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Licznik lajków.

O HGH

  • Tytuł

  • Urodziny

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  1. jestem po wglądzie wczorajszym i po minucie zastanawiania się przez "eksperta" uzyskałem odpowiedź, że jest to błąd metody... ewidentnie nie chcą przyznać choć jednego pkt, dlatego piszę wniosek z pełną argumentacją
  2. Dziękuję za informację, ważna poszlaka. Jestem w trakcie pisania wniosku, nawiążę do tego.
  3. jestem po wglądzie. odjęto mi 1 p., ponieważ przy osi Y i opisie tej osi: "odsetek młodych owiec..." napisałem jednostkę [%] co jest uważane za nieprawidłowy opis osi, gdzie opis osi X: "liczebność populacji..." [liczba osobników] została zaakceptowana. argumentacja "eksperta": "niepotrzebne powielenie informacji - odsetki i procenty w nawiasie" czy to jest zasadne, czy nie? proszę o jakieś źródło o wymogach sporządzania wykresów na maturze
  4. jest ogólna z powodu o którym wspomniałeś - wartości odżywcze to również inne związki jak np. węglowodany które pełnią funkcje m. in. budulcowe (glikogen 1,5 kg u człowieka), a ich metabolizm regulują enzymy białkowe, stąd niedobór azotu u roślin zaburza ich gospodarkę enzymatyczna i wplywa na ich obniżoną wartosc odzywcza, wplywajaca na gorszy rozwoj masy zwierzat
  5. Ja nie uwzględniłem roli białek, a wskazałem ogólnie na "zmniejszoną wartość odżywczą rośliny" i również 0p.. Merytorycznie odpowiedź jest poprawna, bo pytanie nie wymagało "uwzględnienia konkretnego składnika odżywczego", ale to wynik mojego pierwszego zetknięcia się z maturą z biologii (przyznałem sobie 17% więcej, z chemii oszacowałem prawidłowo co do procenta - wynik charakterystyki obu matur). Znienawidziłem za to całą otoczkę egzaminu maturalnego, nie wspominając o rozbieżności egzaminu z chemii nowa i stara formuła. Starałem się możliwie najbardziej krytycznie i dosłownie odpowiadać na zadane pytania tj. nie odpowiadać szczegółowo j/w, kiedy o to nie proszą i na odwrót - możliwie doprecyzować odpowiedż, kiedy ta jest wymagana. No i dostało mi się... Do tej pory siedzę przy moich odpowiedziach (spisanych w dniu egzaminu) i kluczu CKE i nie mogę wpaść na to, dlaczego aż tak się przeliczyłem (przyznam się do utraty maksymalnie 3p., ale nie 9p.!). Jutro wizyta w OKE Kraków o 12:00 i mała szansa na odpowiedzi tego cyrku.
  6. wg klucza wykonałem w ten sam sposób obliczenia, ale walnąłem się przy stężeniu równowagowym substratów i j/w - zamiast 0,167 - 0,833 i wynik wyszedł zupełnie inny. i teraz pytanie co do oceny tego zadania, w kluczu mamy info: 1 p. – za zastosowanie poprawnej metody, ale: – popełnienie błędów rachunkowych prowadzących do błędnego wyniku liczbowego. ja za zadanie otrzymałem 0p. pytanie - czy na tym przykładzie błąd nie został potraktowany jako rachunkowy, bo egzaminator uznał, że obrałem niepoprawny tok rozumowania i dlatego nie przyznał 1p.?
  7. ja ws. mózgu i preferowanego zrodla energii. jak to mozliwe, że ludzie zywiacy się skrajnym Low Carbem, ale nie bedac na diecie ketogenicznej, po adaptacji do żywienia tluszczowego zgodnie potwierdzaja jego pozytywny wplyw na jakosc myslenia i zapamietywania (zapewne glownie chodzi tu o skoki insy), mimo, ze jedza skromne 40-50g ww przy wysilku fizycznym i psychicznym, co nie jest w stanie zaspokoic zapotrzebowania na glukoze dla mozgu wg przyjetych standardow? przy tym klasyczne testy na ciala ketonowe w moczu daja wynik negatywny. skąd ta energia, skoro glu za malo, a ketonow nie ma? metabolizm bialek na glu, czy zbyt male stezenie cial ketonowych, by wykryc ich ilosc w moczu dostepnymi papierkami? czy może sugerowane zapotrzebowanie na glu dla mózgu jest zbyt duze i te kilkadziesiat g wystarczy? szczególnie mnie to interesuje, gdyz dieta LC wpływa na mnie znakomicie, co potwierdzam po dwoch latach stosowania.
  8. dziękuję za odpowiedzi, przerobilem nieco Stryera, ale jednak bardziej odpowiada mi Harper - dużo lepiej mi się go przerabia. pojawiły się pewne pytania po lekturze. będąc na studiach, na kierunku lekarskim przez jaki okres czasu (w semestrach) średnio walkuje się biolchem i jaki jej zakres obowiązuje (np. calosc Stryer czy wybrane dział? wiadomo, że na każdej uczelni inaczej, ale potrzebuję info przybliżone. szczerze mówiąc, to materiał jest niełatwy i ucząc się szczegółowo jest to pracochłonne. zależy mi, by właśnie dokładnie go pojąć, ale planując rok akademicki i inne przedmioty mogę przewidzieć ile czasu powinienem dobrze zorganizować.
  9. giełdy tzn.? studenci wyprzedają swoje materiały?
  10. biochemia to obszar wiedzy który najbardziej mnie interesuje. marzeniem było dostać się na uj biochem, ale że maturka poszła jak po maśle, będzie lek. czyli zadania mogę zdobyć z kierunków biologicznych, zbiorów (nawet nie wiedziałem że są takowe)? wobec tego może ktoś poleci jakiś zbiór, lub źródło zadań ze studiów?
  11. Planuję przez najbliższe 2 miesiące dokładnie przerobić ową książkę. Mój samodzielny sposób do tej pory (zdawałem maturę ucząc się od zera samemu) to czytanie i sporządzanie notatek, oraz sprawdzanie swojej wiedzy zadaniami i testami. Nie wchodząc w szczegóły na maturze odniosłem sukces, więc chcę kontynuować tę naukę. Rozbiłem książkę na działy główne (części I-V) i poddziały na poszczególne dni. Dziennie powinienem być w stanie dokładnie przerobić ~20 stron sporządzając notatki i powtarzając materiał systematycznie. Bardzo zależy mi na tym by w pełni rozumieć pojęcia z tej książki i pamiętać z niej jak najwięcej, więc chciałbym do tego rozwiązywać zadania/testy, które znacznie ułatwią ten proces. Szukam źródła takich materiałów, możecie coś polecić?
  12. również napisałem o wprowadzeniu inhibitora reakcji do układu
  13. Alkan i aldehyd: - w aldehydzie występują słabe wiązania wodorowe, w alkanach brak (z tego co mi wiadomo, to za wiązania wodorowe w aldehydach mogą odpowiadać wolne pary elektronowe przy atomie tlenu) Aldehyd i alkohol: - w alkoholu silniejsze wiązania wodorowe (cząsteczka zbliżona do budowy wody), niż w aldehydzie W porządku?
  14. czy ja gdzieś napisałem, że to był mój jedyny sposób na przygotowanie? raczej forma rozrywki. podziękuję za dalszą dyskusję z Tobą
  15. dzięki za odpowiedź, ale daruj sobie przechwałki, bo to do niczego sensownego nie prowadzi. co z tego, że ze wszystkich arkuszy CKE od 2008 miałem średnią ponad 90% i oceniał to nauczyciel chemii, skoro widocznie w dzień matury zgubił mnie brak doświadczenia, bo zrobiłem sporo głupich błędów j/w (na ten dzień nie pomyślałem o tautomeryzacji i to wyłącznie moja wina) i takiego wyniku z pewnością nie osiągnę. rozumiem, że tautomeryzacja uniemożliwia polimeryzację tego związku, ale mocne oddziaływania dipol-dipol nieproporcjonalnie silniejsze od metanalu MOŻE też grają tu istotną rolę. nie pisałem nic o pękaniu wiązań podwójnych, tylko o asocjacji cząsteczek tego związku, uniemożliwiającą polimeryzację i przyczyniającą się do nietrwałości tej cząsteczki jeszcze przed jej przegrupowaniem wewnątrzcząsteczkowym? nie wiem tego, ale oczekuję jasnego zaprzeczenia moich spekulacji, a nie powtarzania w kółko, że jedyną odpowiedzią jest tautomeryzacja. wystarczy odnośnik do jakiegoś źródła, z którego dowiem się nieco więcej, niż z wiki. absolutnie się nie żalę i nie naciągam, miałem swoją teorię w dniu matury i mam ją do tej pory, tyle, że szukam jej uzasadnienia, bądź jego braku. a co będzie w kluczu to inna sprawa, uzyskałem na tyle pkt, że jestem spokojny.