Katherine.

Kosmetologia vs dietetyka

15 posts in this topic

Witam, dostałam się na oba kierunki wymienione w temacie postu na Śląski Uniwersytet Medyczny. Teraz mam dylemat który z nich wybrać. Proszę doradźcie, który kierunek daje większe perspektywy i możliwości zatrudnienia. Sama już nie wiem co wybrać. Może ktoś z Was studiuje te kierunki i może coś o nich powiedzieć więcej. Dziękuję z góry za odpowiedź.

0

Nie studiuję tego, ani nie znam nikogo kto studiuje, ale wydaje mi się, że dużo lepszym kierunkiem jest dietetyka. Po kosmetologii w sumie jesteś kosmetyczką z troszkę większymi uprawnieniami i wiedzą.. ale pewnie robiłabyś to samo :D. Praca w instytutach badawczych itp to raczej bujda, myślę że prędzej wezmę osobę po czystej chemii czy nawet farmacji do takiej pracy. A po dietetyce, jeśli robisz sport możesz zrobić jakieś kursy na trenera, możesz pracować układając diety itp w jakiś ośrodkach dla odchudzających się czy chorych wymagających leczenia dietą, ale też właśnie z takimi kursami można pracować w jakimś fitnessie czy cuś :D. Po kosmetologii też spoko praca ale czy warto studiować tyle czasu jak można zrobić 2 miesięczny kurs? Może źle na to patrze, ale ja tak to widzę :D

0

Popieram koleżankę wyżej. Dietetyka wydaje się być bardziej racjonalna.

0

Niby masz rację,bo po kosmetologii robisz takie zabiegi jak kosmetyczka np paznokcie,ale teraz ten przemysł tak szybko się rozwija, że trudno za nim nadążyć, a i przybywa różnych zabiegów przy których ingeruje się w skórę i kosmetologowi bliżej do dermatologa niż kosmetyczki po kursach... po dietetyce jak nie otworzy się czegoś swojego to też ciężko wyjść na swoje,bo ludzie nie mają jeszcze takiej świadomości,że dietetyk może im pomóc.

0