Royalmilk98

OB - literatura

8 posts in this topic

Z góry powiem co i jak. Obecnie jestem uczniem 2 klasy LO, w tym roku startowałem po raz pierwszy w olimpiadzie. Niestety moja praca badawcza nie zakwalifikowała mnie do kolejnego etapu, więc jestem zmuszony startować po raz kolejny w 3 klasie i tutaj teraz zacznę moje pytanie. Poniżej dołączę listę książek, które udało mi się już przerobić. Polecicie jeszcze jakieś? Zalezy mi nie tylko na tych z czystą teorią, ale także jakieś zbiory testów do powtórek (w końcu to okrągły rok więc szkoda by było zapomnieć czegoś).

- Ville i Camphell (wybrane tematy)
- repetytorium Danowskiego, wszystkie 3 tomy
- seria Bukały
- seria Witowskiego z biologii
- "Genetyka" krótkie wykłady
- "Zarys fizjologii człowieka" PZWL
- "Anatomia i fizjologia człowieka" Michajlik PZWL
- "Botanika" Szweykowscy, oba tomy
- 3 tomy podręczników z Nowej Ery
- "Zbiór zadań testowych. Olimpiada biologiczna" BioMedica
- "Biologia. Wybór testów" Persona, oba tomy
- "Tablice biologiczne" Adamantan
- "Biologia. Jedność i różnorodność" (Wybrane tematy)
- atlas anatomii człowieka, konkretnego tytułu nie pamiętam
- repetytorium maturalne Operonu "Biologia. 2015"
- testy z OB z lat 1997-2014
- arkusze maturalne z poprzednich lat

z góry zakładam przeczytać wnikliwie Villego i "Biologię jedność i różnorodność".

0

Słyszałem jeszcze, że warto zajrzeć do "Bezkręgowców" Jury i tutaj kolejne pytania. Książkę widziałem tylko na zdjęciu. Czy to najnowsze wydanie z biała okładką i owadami na niej znacząco różni sie od wydań starszych? Czy w książce położony jest nacisk na systematykę jak w II tomie Botaniki Szweykowskich, czy raczej spotkam się tam z opisami fizjologicznymi i anatomicznymi bardziej ogólnych grup ?

0

Jest i systematyka, i opisy. Trzy lata temu bodajże na centralnym pojawiły się rysunki żywcem wzięte z tej książki. Na pewno warto zajrzeć do systematyki stawonogów, owadów głównie i się w tym orientować.