• Ogłoszenia

    • rafcio

      Nowa Wersja Forum   28.07.2016

      Widzisz problemy skontaktuj się z Nami: redakcja@biomist.pl

Obie

Użytkownicy
  • Zawartość

    42
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Licznik lajków.

O Obie

  • Tytuł

  • Urodziny

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

2 034 wyświetleń profilu
  1. Obliczyć rozpuszczalność octanu srebra w 2,00M roztworze CH3COOH. Wynik podać w mg/dm³. Jakie będzie pH otrzymanego roztworu? Czy mogę przyjąć, że stężenie Ag+ i CH3COO- jest sobie równe i obliczyć rozpuszczalność tak: Ksp= [Ag+]*[CH3COO-] [Ag+]=[CH3COO-]=x Ksp=x², więc x=pierwiastek z Ksp?
  2. Jak dla mnie to jest po prostu ketoza To, że jest ketozą objawia się tym, że ma grupę ketonową, czyli -C=O. Wiązanie między węglem nr. 5 a tlenem zostaje rozwerwane i tlen łączy się z wodorem z grupy OH węgla nr. 5. I oczywiście przy tworzeniu wzoru łańcuchowego musisz pamiętać, że 'to co na górze przepisujemy po lewej stronie'. Myślę, że powinnaś sobie teraz poradzić Jeśli jednak dalej nie wiesz jak to pisz w czym problem.
  3. Jak dla mnie wszytkie są dobre. Oczywiście poza tym, że w drugim i trzecim przykładzie są źle dobrane współczynniki stechiometryczne Poza tym różnią się tylko stopniem uwodnienia. Zauważ, że w pierwszym wypadku możesz jakby dodać te 3 cząsteczki wody do tego związku kompleksowego i wyjdzie Ci to samo co masz w drugim przykładzie ( oczywiście po poprawieniu współczynników ), czyli 2K3[Al(OH)6]. Różnica między parą dwóch pierwszych, a parą dwóch ostatnich związków jest również taka, że zostały użyte różne liczby koordyncyjne, tj. w pierwszym wypadku liczba koordyncyjna wynosi 6 a w drugim liczba ta wynosi 4.
  4. Nie mogę wysłać do Ciebie wiadomości prywatnej. W jakiej formie je posiadasz? Możesz je wysłać albo przez prywatną wiadomość albo przez e-maila. Jeśli chodzi o e-mail to pisz na priv.
  5. A byłaby taka opcja być się nimi z nami (albo chociaż że mną ) podzielił?
  6. Witam. Szukałem w internecie zadań z chemii, ale takich nie typowo szkolnych, lecz niewiele ich znalazłem. Co mam na myśli pisząc 'zdania nie typowo szkolne'? Już wyjaśniam. Chodzi mi o przykłady w których nie chodzi o samą wiedzę chemiczną (np. znajomość wzorów związków organicznych, czy procesów biochemicznych), ale o zwykłe racjonalne myślenie i wyciąganie wniosków, np. z treści zadnia. Myślę, że odpowiednio to ująłem w słowa by było zrozumiałe. Czy macie może tego typu zadania, albo wiecie gdzie je mogę znaleźć? Byłbym bardzo wdzięczny Z góry dziękuję. PS. Jeśli zły dział proszę o przeniesienie.
  7. Aleksandra97, zawiedziona?! Dziś czytałem wstępne, średnie wyniki z matur z biologii i chemii i wynoszą odpowiednio: 40% i 41%, a Ty z takimi wynikami jesteś zawiedziona? No ale poczekamy aż się wypowiedzą inni.
  8. I jak tam Matura 2016? Pochwalcie się swoimi wynikami z biologii i chemii.
  9. Ostatnimi czasy zauważyłem, że tutejsze forum stało się miejscem rozwiązywania zadań tak, by osoba mogła je bezmyślnie przepisać. Mógłbyś przedstawić swój tok rozumowania i ewentualne miejsce gdzie utknąłeś to wtedy pomożemy Ci zrozumieć i nauczyć się jak rozwiązywać tego typu zadnia.
  10. A już myślałem, że jestem wyjątkowy i tylko ja to zauważyłem Dzięki za poprawienie
  11. Mam pytanie dotyczące zadania, które znajduje się na stronie biomist z kinetyki chemicznej. Dokładniej chodzi mi o zadanie 5 z tej strony http://matura.biomist.pl/rownanie-kinetyczne-zadania-otwarte-1/1215 Czemu do równania na prędkość reakcji zostało użyte stężenie 0,36 a nie 0,24 azotu? Nie powinno użyć się stężenia substratów, które znajdują się w mieszanine reakcyjnej?
  12. Mam pytanie. Jak mielibyśmy rozwiązać takie zadanie na maturze? Chodzi mi o to, że w kartach nie mamy podanego współczynnika e. Choć to akurat da się przeboleć. Jak dobrze pamiętam z matematyki wynosi on 2,72. Ale głównym problemem jest to jak podnieść liczbę do takiej potęgi? Czy nie byłoby takiego zadania w ogóle? Czy może jednak da się je rozwiązać inaczej? Bo jak już zadanie tego typu by się pojawiło to pewnie potęga byłaby liczbą całkowitą.
  13. Wydaje mi się, że w nazwie masz informacje gdzie znajduje się grupa hydroksylowa w tym łańcuchu węglowym. Jest to ta końcówka '-1-ol'. Oznacza to, że grupa hydroksylowa jest przy pierwszym atomie węgla.
  14. Jak dla mnie jest to fałsz. Mogą występować w komórkach roślin cieniolubnych. Ale lepiej niech jeszcze ktoś się wypowie
  15. Chodzi o to, że entalpie H3PO4 trzeba pomnożyć razy (-4) a nie 4, bo w równaniu leży po stronie produktów, a enataplie odczytujesz tak, jakby były po stornie substratów. Więc będzie tak: DeltaH = -4*1265 + (-3010)+ 6*(-285,83). EDIT. Nie ważne. Źle zrozumiałem twoje pytanie