sa2wa

Scharakteryzowac ogniwo Fe-Cu oraz Zn-Fe

2 posts in this topic

Witam

Mam problem z scharakteryzowaniem tych dwoch ogniw galwanicznych pisze juz 3 kartkowke z korozji metali i kurde mam to samo pytanie co chwile i tam niby cos charakteryzuje ale kurde caly czas jej nie zdaje. Moze mi ktos pomoze?? Co byscie napisali??

0

Share this post


Link to post

Ja napisałbym korzystając z szeregu elektrochemicznego co jest katoda a co anodą w każdym ogniwie no i np obliczyłbym SEM ogniwa, narysował schemat.

http://home.agh.edu.pl/~wisla/Ogniw_t.pdf

Dodatkowo mogę napisać Ci coś o tej całej korozji:) Będą to raczej luźne myśli. Jak wiadomo "blacha" zawiera Fe i ma nieprzyjemna tendencje do rdzewienia-korozji. Jest to spowodowane tym ze sami wytwarzamy stal, nie występuje ona naturalnie w przyrodzie i dlatego żelazo zawarte w stali chce wrócić do "pierwotnej" postaci. No i by zapobiec korozji np. blachy samochodowe pokrywa się "ocynkiem" a potem lakieruje. Na okrętach gdzie obecność słonej wody jeszcze bardziej sprzyja "znikaniu" statków montuje się bodajże płyty z cynku. Dlaczego? Gdy spojrzysz na szereg elektrochemiczny i potencjały zobaczysz ze cynk jest wyżej w szeregu i jest bardziej aktywny. Dlatego korozja najpierw "zajmie" się cynkiem i żelazo zostawi na później.

Odnośnie tych twoich ogniw to z pary Fe-Cu żelazo ma niższy potencjał więc powinno być anodą a miedź katodą. Natomiast Ze-Fe to cynk będzie anodą a żelazo katodą. Jeśli gdzieś się pomyliłem poprawcie:P Z ogniw nigdy szczególnie dobry nie byłem a pamięć już nie taka:P

0

Share this post


Link to post

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz