Dr.Lis

Synteza Organiczna

7 posts in this topic

Witam,

W pracy laboratoryjnej jestem jeszcze amatorem, mam na koncie zaledwie parę doświadczeń. Zaś w wiedzy jestem na całkiem sporym poziomie jak na swój wiek, obecnie przerabiam książkę John Mcmurry "Chemia Organiczne, którą bardzo wszystkim polecam ;). I właśnie synteza organiczna mnie zainteresowała, a ponieważ o sprzętach laboratoryjnych prawie nie mam pojęcia zwracam się do was. Chodzi mi o taki dzięki, któremu będzie można przeprowadzać reakcje w wysokiej temperaturze, by otrzymywać ozon itp.. Ogólnie wszystko co do syntezy organicznej. No i jeśli znacie o tym jakieś dobre książki by się jeszcze lepiej nauczyć to byłbym bardzo wdzięczny.

Z góry dzięki i pozdrawiam ;)

0

Od McMurry'ego do praktyki jeszcze bardzo daleko. Ale bardzo dobrze że czytasz sobie teorie, że chcesz zacząć doświadczenia przygotowany, z podstawową wiedzą o danych procesach i grupach związków.

Jeżeli chodzi o początki domowych eksperymentów z chemią organiczną to gorąco polecam "elementarz chemii organicznej" Sękowskiego. Stara, dobra polska książeczka dla młodych pasjonatów. :)

http://allegro.pl/stefan-sekowski-elementarz-chemii-organicznej-i3497771363.html

a tutaj w .pdf

http://chomikuj.pl/M_O_Z_A_R_T/Chemia+organiczna/S*c4*99kowski+S.+-+%27%27Elementarz+Chemii+Organicznej%27%27,1427952138.pdf

A wyższy level syntezy to już np. "preparatyka organiczna" Vogla.

Na poczatek jednak polecam Sękowskiego, jest bardzo przyjazny. Zachęcam do własnych doświadczeń, oczywiście bezpiecznie i z głową. Powodzenia :)

1

Alderon: cała ta seria Sękowskiego jest fajna? (http://chomikuj.pl/bulgotnica/ebooki/chemia/Sekowski+-+seria+chemia+dla+Ciebie)

Co prawda na razie mozolnie przedzieram się przez podstawy, ale zwykłem zbierać sobie książki na wyrost. Dobrej literatury nigdy za wiele.